V systému adOnline.cz nastavuje ceny obr. 1 reklamních ploch pouze vydavatel, ovšem nastavit tu správnou cenu není tak zcela jednoduché, a právě proto se věnujeme v podpoře i této problematice.


nastavení cen

obr. 1 - nastavení cen


minimální limity jednotlivých cen


1 den

30

1 týden

150

1 měsíc

300

1 proklik

1

1000 zobrazení

3

V systému funguje klasický trh poptávky a nabídky. V případě vysoké ceny tak může klesnout poptávka. Ovšem faktorů, které ovlivňují cenu, je mnoho. Ukažme si ty nejdůležitější:


co ovlivňuje cenu

  • návštěvnost webové stránky (počet zobrazení)
  • umístění reklamní plochy (viditelná pozice)
  • zaměření (politika, finance, IT)
  • druh (blog, fórum, osobní prezentace)
  • jedinečnost (neexistuje konkurence)
  • povědomí
  • grafické provedení stránky
  • roční doba (Vánoce, volby)

Vhodným řešením pro nastavení optimální ceny může být také sledování cen konkurenčních webů v systému adOnline vč. jejich prodaných reklamních ploch. Další možností je nastavení vyšší ceny, kterou postupně v určitých intervalech (týden, měsíc) snižujete. Poté už jen čekáte, kdy inzerent zareaguje koupí.

Důležitá je také cena v poměru den vs. měsíc. Jinak řečeno cena za jeden den by měla být vyšší než cena za měsíc. Například 100Kč/den x 30 = 3000kč/měsíc > 2500Kč/30 dnů. Čím kratší je doba prodeje reklamy, tím se stává dražší. A právě z tohoto důvodu máte možnost vybrat nastavení ceny dle možných intervalů, den, týden, měsíc.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací. dobře