1. Zvyšte svou látku: zaujměte, ale neotravujte
    • nejefektivnější reklama zaujme uživatele - zabaví, překvapí, potěší, informuje, apod.
    • média, která uživatel ovládá, musí uživatele samotného respektovat, jeho způsob využívání webu, uživatel musí mít možnost ovládat zvuk, video i trvání reklamy
    • používejte Rich Media k tomu, k čemu jsou opravdu určena
    • používání layer jako náhrady za pop-up není dobrý zvyk
    • blikání a pestré barvy používané pouze za účelem přilákání pozornosti nevedou k úspěšné kampani
  2. Interaktivita má být skutečná = nesmí být pro uživatele zavádějící
    • nikdy nezneužívejte grafické prvky Windows nebo jiného běžného počítačového prostředí v rámci kreativity pro zmatení uživatele nebo k navádění ke kliku či k jiné aktivitě
  3. Omezte frekvenci zobrazování rušivých formátů
    • pro dosažení vynikajícího on-line zážitku nesmí být uživatel obtěžován příliš agresivními a rušivými reklamami s ohledem na obsah stránky, kterou právě sleduje
    • vysoká frekvence zobrazování rušivých reklam kazí uživateli nejen celkový dojem z média, ale zároveň snižuje i jejich účinek
    • základním pravidlem je zobrazení max. 3 agresivních reklam během půlhodinové návštěvy uživatele na webových stránkách
    • za rušivé formáty jsou považovány všechny reklamy překrývající obsah, pop-up, pop-under okna, a reklamy vystupující z prostoru banneru
  4. Umístění reklamy nad stránkou (layer) určuje médium
    • vlastník média je strážcem vztahu médium vs. uživatel, a proto umístění formátů překrývajících obsah vyžaduje zvláštní pozornost
    • agentura nebo zadavatel mohou navrhnout optimální umístění reklamy, schválení je však na vlastníkovi média
    • pro upřesnění, médium musí mít jasně definovaná pravidla, co a jak může být překryto reklamou, tato pravidla mohou být na každé stránce webu jiné, a mohou se lišit i v průběhu dne
    • doporučuje se médiím vypracovat individuální pravidla pro atypické formy reklamy
  5. Pořadí načítání a zobrazování reklam je ovládáno vlastníkem média
    • pouze vlastník média může rozhodnout a ovlivnit, zda se bude načítat spíše obsah nebo reklama, a jaké bude pořadí načítání jednotlivých prvků stránky
    • doporučuje se nejprve zobrazení obsahu stránky a až poté zobrazení reklamy, ale samozřejmě je v plné kompetenci jednotlivých médií o tom rozhodovat
    • proces může být komplikovanější v případě využití inzertního systému inzerující strany (agentury nebo zadavatele), připomínáme vlastníkům média na prověření SLA smluv, aby se ujistili, že výkonové parametry a kapacita inzertního systému jsou dostatečné, a že tyto parametry jsou dodržovány
  6. Včasné dodávání reklam znamená bezproblémový start a průběh kampaně
    • včasné dodání reklam znamená přesný start kampaně
    • složitosti mnoha kampaní vyžaduje pracnější nasazení a je nezbytné s touto dobou počítat při plánování termínů
    • doporučujeme následující termíny dodání reklam splňujících veškeré požadavky média:
      • 3 pracovní dny před startem v případě jednoduchých JPG, GIF reklam
      • 5 pracovních dnů v případě Rich Medi a prvků Flash, JavaScript apod.

Zdroj: AIM - Asociace Internetových médií

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací. dobře